Jak się masz

Sprzedaż, skup, zamiana

Alien Swarm

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Alien Swarm
Producent Valve Corporation
Wydawca Valve Corporation
Silnik Source
Data wydania 14 lipca 2010
Gatunek Strzelanka, strzelanka trzecioosobowa
Tryby gry gra jednoosobowa
gra wieloosobowa (4-osobowy tryb współpracy)
Wymagania sprzętowe
Platforma Microsoft Windows
Nośniki Download
Wymagania

Windows XP lub nowszy
Pentium 4 3.0 GHz
1 GB RAM dla WinXP / 2 GB dla Visty
karta graficzna kompatybilna z DirectX 9, 128 MB VRAM, obsługa Shader 2.0
2,5 GB HDD
karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX 9.0c

Kontrolery klawiatura + mysz

Alien Swarm (dosł. rój obcych) – strzelanka TPS, wyprodukowana i wydana przez amerykańską firmę Valve Corporation, udostępniona 19 lipca 2010 roku bezpłatnie na platformie Steam. Gra jest remakiem moda do gry Unreal Tournament 2004 o tym samym tytule i została wyprodukowana przez twórców oryginału, zatrudnionych przez Valve.

20 kwietnia 2017 wydana została ulepszona wersja gry o tytule Alien Swarm: Reactive Drop. Zawiera ona nowe kampanie, trzy nowe rodzaje broni, możliwość gry w kooperacji do 8 graczy oraz możliwość gry z botami.

Rozgrywka

Alien Swarm ukazuje świat gry w rzucie izometrycznym. W trakcie gry jednocześnie na mapie może pojawić się do 4 graczy, którzy przemieszczając się po poziomie mają za zadanie przedrzeć się przez hordy pojawiających się przeciwników wykonując przy tym określone zadania. W tym celu możliwe jest użycie 23 różnych broni i 17 przedmiotów. Gracze mogą wybierać pomiędzy 8 różnymi postaciami należącymi do 4 różnych klas.

Klasy postaci

W grze występują cztery klasy postaci: Oficer (Officer), Specjalista (Special Weapons), Medyk (Medic) i Technik (Technical Specialist). Każda klasa posiada dwie postaci i jest zróżnicowana pod względem zdolności a także uzbrojenia.

  • Oficer - oficer jest jedną z dwóch klas, której obecność nie jest obowiązkowa w żadnej misji z kampanii Jacob's Rest (podstawowej kampanii w grze). Grając tą klasą mamy dostęp do broni takich jak strzelba Vindicator czy miny zapalające. Oficerami są Sarge i Jaeger. Sarge ma duże zdolności przywódcze oraz jest najwytrzymalszą postacią w grze. Jaeger zadaje największe obrażenia Vindicatorem oraz ma najmocniejsze ładunki wybuchowe oraz granaty. Oficerowie noszą ciemnoszare kombinezony.
  • Specjalista - tak jak oficerowie, żołnierze specjalni nie są obowiązkowi w kampanii Jacob's Rest. Grając tą klasą mamy dostęp do nieco silniejszych broni takich jak Autogun lub Minigun. W tej randze mamy do wyboru Wildcat i Wolfe'a. Wildcat jest najszybszą postacią w grze. Wolfe zadaje nieco większe obrażenia z Autoguna i Miniguna lecz mniejsze z innych broni w porównaniu do Wildcat. Specjaliści noszą jasnoszare kombinezony z okrągłym plecakiem.
  • Medyk - jego główne zadanie to leczenie swoich towarzyszy oraz dezynfekowanie ich od pasożytów. Tylko ta klasa może używać specjalnych apteczek oraz działka medycznego. W tej randze mamy do wyboru Faith i Bastille'a. Faith ma większe zdolności medyczne od Bastille'a, który jest lepiej wyszkolony w walce i używaniu stymulantów. W kampanii Jacob's Rest obecność medyka jest obowiązkowa jedynie w misji "SynTek Residential". Medycy noszą białe kombinezony z czerwonym krzyżem na plecaku.
  • Technik - zajmuje się włamywaniem się do komputerów oraz otwieraniem drzwi zablokowanych kodem. Technicy mogą jako jedyni korzystać z karabinu Prototype. Ponadto dodają bonus do szybkości rozkładania wieżyczek, spawania i otwierania drzwi. Technikami są Crash i Vegas. Crash posiada mniejsze zdolności inżynieryjne od Vegasa, ale posiada bonus do materiałów wybuchowych i obrażeń. Vegas jest wytrzymalszy i zadaje największe obrażenia w walce wręcz. W kampanii Jacob's Rest przynajmniej jeden technik musi być obecny w misjach "Landing Bay", "Deima Surface Bridge", "Rydberg Reactor" oraz "Timor Station". Technicy noszą żółte kombinezony.

Bibliografia